Veelgestelde vragen over het lidmaatschap

Veelgestelde vragen over het lidmaatschap

Wat kost het lidmaatschap?

Voor € 18,- per jaar kunt u lid worden bij betaling per automatische incasso (factuur € 19,-). U geniet dan verschillende voordelen. U kunt bijvoorbeeld een beroep op Thebe Extra doen voor betrouwbare informatie, voor bemiddeling als u een goede pedicure zoekt of u kunt deelnemen aan cursussen en workshops. Het lidmaatschap geldt voor alle personen die op hetzelfde adres wonen.

Wat betaal ik als ik halverwege het jaar lid wordt?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Leden betalen per jaar €18,- contributie (per factuur €19,-). Als u later in het jaar lid wordt, wordt de contributie naar rato verrekend. In het 4e kwartaal wordt u gratis lid.

Wat is ‘Mijn Thebe Extra’?

Via uw persoonlijke pagina Mijn Thebe Extra kunt u een dienst of cursus aanvragen en uw gegevens inzien en/of wijzigen. Ga hiervoor naar mijn.thebe-extra.nl.

Let op: logt u in voor de eerste keer, dan moet u een inlogcode aanvragen. Deze ontvangt u per e-mail maar dat kan 1 werkdag duren! In de e-mail staat een link waarmee u zelf een eigen wachtwoord kunt aanmaken.

Ik heb gekozen voor betaling per factuur. Hoe werkt dit?

Leden die gekozen hebben voor betaling per factuur kunnen betalen door de QR-code te scannen met hun smartphone. De instructies op uw scherm leiden u door het online betalingsproces van uw bank. Heeft u deze mogelijkheid niet, dan kunt u het bedrag handmatig overmaken met de gegevens op de factuur.

De betaling omzetten naar automatische incasso

Wij zijn gemachtigd te incasseren als wij een ondertekende machtiging tot incasso hebben ontvangen. U kunt direct het machtigingsformulier downloaden, printen en opsturen. U kunt het formulier ook telefonisch opvragen. Zodra wij een ondertekend exemplaar van de machtiging hebben ontvangen wordt de contributie voor volgend jaar automatisch van uw rekening afgeschreven.

Hoe kan ik het lidmaatschap opzeggen?

Voorwaarden voor het opzeggen van uw lidmaatschap:

Wordt u halverwege het kalenderjaar lid, dan bent u lid voor de rest van het kalenderjaar én het gehele jaar daarna.

Als u uw lidmaatschap beëindigt, ontvangt u geen contributie terug en kunt u tot en met 31 december van het jaar nog gebruik maken van (kortingen op) diensten en producten die wij aanbieden.

U moet vóór het eind van het jaar (dus uiterlijk 31 december) uw lidmaatschap opzeggen. Dit kunt u uitsluitend schriftelijk doen. U stuurt een e-mail naar ledenadministratie@thebe-extra.nl of u stuurt een briefje naar Ledenvereniging Thebe Extra, Postbus 1216, 5004 BE Tilburg.

Het lidmaatschap eindigt:

  • Als u zelf schriftelijk en tijdig opzegt.
  • Bij overlijden en er zijn geen andere personen in hetzelfde huishouden die het lidmaatschap kunnen of willen overnemen.
  • Opzegging door het bestuur van Ledenvereniging Thebe Extra.

U ontvangt een bevestigingsbrief of mail van de opzegging.

Belangrijk: als u verzekerd bent via VGZ en CZ en de collectieve korting ontvangt, komt deze te vervallen als u het lidmaatschap opzegt.

Hoe kan ik het lidmaatschap aanvragen?

Via onze website meldt u zich eenvoudig aan als nieuw lid van Ledenvereniging Thebe Extra.

Lid worden

U kunt ook telefonisch een aanmeldformulier aanvragen via 088 374 75 76.

Ik heb geen ledenpas ontvangen

Per gezin ontvangt u één ledenpas. Deze pas kan gebruikt worden door alle gezinsleden. Heeft u geen pas ontvangen? Bel dan naar onze ledenadministratie: 088 374 75 76. Uiteraard krijgt u dan een nieuwe pas.

Kunnen de andere gezinsleden ook gebruik maken van het lidmaatschap?

Het lidmaatschap is voor alle inwonende gezinsleden op hetzelfde adres.

Ik heb geen factuur / incassobrief ontvangen

Het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets mis is gegaan met het verzenden van poststukken of met de registratie van uw gegevens. Wij vragen u uw gegevens door te geven zodat gecontroleerd kan worden of het lidmaatschap actief is. Bent u onlangs verhuisd? Geef dan ook uw oude adresgegevens door.

Wijziging door overlijden

Als een lid is overleden, kan een ander gezinslid het lidmaatschap overnemen. U behoudt dan de A-, B- of C-status. Als dit niet het geval is, dan beëindigen wij het lidmaatschap. Geeft u via het formulier door wie is overleden en wie eventueel het lidmaatschap overneemt.

Wijziging samenstelling huishouden (getrouwd, echtscheiding, geboorte)

Bent u onlangs getrouwd, gescheiden of heeft u een kindje gekregen? Geef uw gegevens door via Mijn Thebe Extra. Of stuur een mail naar: ledenadministratie@thebe-extra.nl

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens bij Thebe Extra?

Staat uw naam verkeerd geregistreerd of worden poststukken verstuurd naar uw oude adres? Wijzig eenvoudig uw gegevens via uw persoonlijke account op Mijn Thebe Extra. U kunt ons ook bellen via 088 374 75 76 of mailen naar: ledenadministratie@thebe-extra.nl.

Op mijn ledenpas staat A-lid, B-lid of C-lid. Wat betekent dat?

Op uw ledenpas staat de status van uw lidmaatschap vermeld. Een A-lid is 0 t/m 5 jaar lid, een B-lid is 6 t/m 10 jaar
lid en een C-lid is 11 jaar of langer lid. Hoe langer u lid bent, hoe hoger de kortingen (vaak) zijn.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van het lidmaatschap vinden?

Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

Ja, de gegevens worden vertrouwelijk behandeld zoals u kunt lezen in onze privacyverklaring.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op via: 088 374 75 76 of stuur een e-mail naar: ledenadministratie@thebe-extra.nl.

088 374 75 76